Εκπαιδευτικά προγράμματα διαδραστικού κινηματογράφου Δράσεις εκπαίδευσης και πολιτισμού

Θεατρικό Παιχνίδι

Εμψυχώτρια  Κατερίνα Τουκμενίδου 
Ηλικίες 4-7 ετών
Έναρξη Τρίτη 22/9
Ώρα 17.00 - 18.00

Περιγραφή της δράσης

Το θεατρικό παιχνίδι μας εντάσσεται στο σύνολο της παιδαγωγικής πρακτικής.
Αποτελεί δυναμικό μέσο για την ενεργοποίηση του ατόμου, την απελευθέρωση της φαντασίας του, την καλλιέργεια τηςψυχοκινητικής του έκφρασης, της κοινωνικοποίησής του και της εξοικείωσης του με τη θεατρική λειτουργία και το θέατρο γενικότερα.
 Πρόκειται για μια συλλογική δραστηριότητα, στην οποία θα συμμετέχουν μια ομάδα παιδιών κι ένας ενήλικας, ο εμψυχωτής.
Τα παιδιά θα ανασύρουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους από τον πραγματικό κόσμο, προκειμένου να δημιουργήσουν μια πιστευτή φανταστική, κατασκευασμένη πραγματικότητα.
Με αυτό τον τρόπο, και αφού με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού μας θα εμβαθύνουν σε ότι δημιούργησαν, θα κατανοήσουν  τον εαυτό τους και τον κόσμο της πραγματικότητας που τους περιβάλλει.
Το θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα μας είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια παράσταση για παιδιά ή νέους.
Στο θεατροπαιδαγωγικό μας Πρόγραμμα οι δραστηριότητες που προηγούνται ή έπονται της παράστασης έχουν μεγαλύτερο βάρος και είναι σχεδιασμένες με τρόπο που να δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να παρεμβαίνουν και να διατυπώνουν απόψεις ή συναισθήματα μέσα στο ασφαλές περιβάλλον της θεατρικής σύμβασης.
Το θεατρικό παιχνίδι μας στηρίζεται στην αυθόρμητη και ελεύθερη έκφραση του παιδιού και στην ανάγκη του να αναπαράγει, να ανασυνθέσει και να συμβολίσει την πραγματικότητα.
 


Εκπαιδευτικοί στόχοι


Ψυχαγωγία: ως μια « λυτρωτική » εμπειρία που συμβαίνει σε οποιαδήποτε μορφή παιχνιδιού.
Ανάπτυξη εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, λόγος)
Αντίληψη των συναισθημάτων του εαυτού και των άλλων
Βίωση ατομικής και συλλογικής εμπειρίας.
Ανάπτυξη της μίμησης. Επαφή και εξοικείωση με την τέχνη του Θεάτρου
Ανάπτυξη και ενίσχυση της προσοχής και της μνήμης.
Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του εαυτού
Κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων
 


Μέθοδοι-εκπαιδευτικά μέσα


Ασκήσεις μίμησης, χαλάρωσης, οικειότητας, αυτοσυγκέντρωσης
Μουσική, χορός, εικαστικά, λόγος
Αυτοσχεδιασμός (σωματικός και λεκτικός)
Εκπαιδευτικό Δράμα, Θέατρο φόρουμ, Θέατρο της Επινόησης (Devised)
Αφήγηση ιστοριών-παραμυθιών
Δραματοποίηση παραμυθιού-ιστορίας

Η δράση θα αξιολογείται σε μηνιαία βάση και θα ενημερώνεται ο γονέας του παιδιού για τα αποτελέσματα της συμμετοχής του παιδιού και την εξέλιξή του.